Dohledové centrum

S postupným rozvojem internetu se výrazně zjednodušovala správa klientů pomocí dálkové správy. Virtualizace tuto tendenci ještě posílila a dnes tak umíme dohledovat vzdáleně všechny aspekty provozu infrastruktury informačních technologií, které si lze představit. Poskytování servisních služeb je tak pohodlnější pro klienta, ale i pro nás, řada incidentů je řešitelná dálkově.

Prvním krokem na cestě k řešení problému je o něm vědět. Ano, váš server vám umí poslat zprávu, že je něco v nepořádku, například že latence disku pole je vyšší, než by měla. O pět minut později se situace uklidní a vy dostanete zprávu, že latence je již v pořádku. A za minutu přijde hlášení nové. A to vše podobně na dalších sto místech vaší infrastruktury. Pro stromy pak často přestane být vidět les, jak říká přísloví, a v záplavě "protivných" mailů se pak snadno ztratí informace, že se v serverové místnosti zvedla teplota kvůli nefungující klimatizaci.

Řešením je stavový dohled, který je schopen zobrazovat stavy veškerých dohledovaných komponent. Pokud je vše "zelené", hned víte, že je vše v pořádku, pokud ne, o problému hned víte. Firmy, s nimiž máme podepsány servisní smlouvy, jsou takto dohledovány centrálně námi.

Systém nám výrazně pomáhá v diagnostice potenciálního problému, servisní technik tedy v případě poruchy velmi rychle dohledá její příčinu. Platí to o síťových prvcích, záložních zdrojích, serverech a jejich komponentech, službách a částečně i o softwarových komponentách. Na dálkovém dohledu často vidíme prediktivní chyby, které vyústí v doporučení nebo varování, která mohou skutečnému problému předejít.

Důležitý je i globální pohled na věc. Pokud technik v jednom dni zaznamená více problémů u většího počtu klientů, ví, že jde spíše o problém software než hardware.

V rámci servisního vztahu službu dohledu provozujeme zdarma, placená je pouze implementace dohledového virtuálního serveru na místě klienta.

V tomto formuláři se na nás můžete obrátit s libovolným dotazem k tématu této stránky.


Odpověď očekávejte do 24 hodin.

Související články

Články

Končící podpora VMWare 5.5

20.06.2018

Společnost VMWare oznámila, že 19. září 2018 končí podpora virtualizačnho balíku vSphere 5.5. Zákazníci, kteří mají zaplacenou podporu, mohou upgradovat na vyšší verzi, a to buď 6.0, nebo 6.7.

Technologie Intel Optane

04.06.2018

Tradičně ve výpočetní technice používáme celou řadu technologií pro uložení dat. Tyto technologie se liší rychlostí, cenou a faktem, zda data udrží i bez napájení nebo ne. Asi nejrychlejší...

Certifikáty Symantec

23.04.2018

Kvůli procesním chybám, kterých se v minulosti společnost Symantec dopustila při vydávání certifikátů, postupně prohlížeče tuto autoritu přestanou uznávat. 

Cisco Mobility Express

05.03.2018

Společnost Cisco před nedávnou dobou přišla se zajímavým rozšířením portfolia svých bezdrátových řešení s centralizovanou správou